Peter van Wijgerden plukt de vruchten van Look & Taste

In 2009 lanceerde Peter van Wijgerden het merk Look & Taste. Het duurde even voor het merk van eetbare bloemen aan de weg is gaan timmeren. In 2014 durfde de teler het aan om gedurende drie maanden per jaar, van april tot juli, zich alleen maar met deze teelt bezig te houden. Look & Taste is hij toen krachtiger in de markt gaan zetten.

Look & Taste staat voor visueel aantrekkelijke en/of smakelijk planten. „Er verlaten ook geen eetbare bloemen mijn bedrijf, maar Look & Taste planten. Het gaat om de beleving, om het thuis plukken en met die plant bezig zijn”, benadrukt Van Wijgerden. Allemaal in potmaat 12, 10 per tray en voor dezelfde prijs. Allemaal met hetzelfde label met achterop de plantnaam. Sommige vooral geschikt als decoratie als begonia en korenbloem, andere vooral vanwege de smaak als Oost-Indische kers en oxalis.

Per seizoen verlaten een paar 100.000 eetbare bloemen kwekerij Van Wijgerden naar diverse afzetkanalen als diverse exporteurs, Intratuin en de cash & carry van Waterdrinker. „Ik ben tevreden. Als nicheproduct krijgen eetbare bloemen voldoende aandacht. Er zijn vooralsnog voldoende afnemers die hetzelfde gevoel en dezelfde beleving hebben bij Look & Taste als ik.”

Ter promotie van het Look & Taste concept en speciaal met het oog op de consument heeft Peter een website gelanceerd. Met daarop alle denkbare consumenteninformatie en diverse recepten.

Lees aanstaande vrijdag, 5 mei, een uitgebreidere bedrijfsreportage in de Bloemisterij.

 

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties