Pioenenliefhebbers ontmoeten elkaar op fandag

    Kwekers en bloemisten ontmoetten elkaar op 13 juni tijdens de Pioenen Fandag. De dag werd georganiseerd door CNB en de promotiecommissie Seizoensbloemen.

    Jaarlijks organiseert CNB de pioenenshow, en dit jaar werd het programma uitgebreid met een ontmoeting tussen kwekers en bloemisten. Pioenspecialisten Dick Degenhardt en Aad Vernooij namen de bezoekers mee in het verleden en heden van de teelt.

    ‘De wereld van kwekers en bloemisten ligt ver uit elkaar, maar de passie voor de seizoensbloem zorgt voor conversatie’, vertelt Jacqueline Doornekamp, projectmanager promotiecampagne 365 dagen bloemen. ‘Vanuit de promotiecampagne ‘365 dagen bloemen’ proberen wij bloemisten te verbinden aan bestaande seizoensbloemen-initiatieven, zoals de pioenenshow bij CNB.’

    Vragen stellen

    ‘365 dagen bloemen’ is een informatiebron voor bloemisten; het biedt 365 dagen per jaar inspiratie. Ze kunnen bovendien hun vragen stellen en hun vakmanschap delen. Jacqueline: ‘Via de website krijgt de bloemist informatie, maar kunnen alle bezoekers ook vragen stellen. Met het seizoensmagazine wordt ook het verhaal van bloemen en hun teelt gedeeld en worden meer dan 34.000 Europese bloemisten bereikt. Events zijn ook belangrijk, omdat het vakmensen bij elkaar breng. Onze uitdaging is om het voor de verschillende doelgroepen interessant en relevant te maken.’

    Bron en foto: 365 dagen bloemen

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties