Pleurop verstuurt verlepte boeketten met Valentijn

Pleurop van Tosti Creative stuurt met Valentijn dode bloemen en verlepte boeketten. Het creatief conceptenbureau is volledig uitverkocht.

Het idee voor een dode bloemenservice voor Valentijn werd afgelopen vrijdag uitgedacht en in drie dagen tijd uitgewerkt. De initiatiefnemers bedachten dat mensen op Valentijnsdag een dode bloem, een verlept boeket of een stomme brief naar hun (toekomstige) ex-geliefde kunnen sturen.

Slogan is: Verbloem het niet langer. Zeg het met Pleurop.

.

Pleurop is een knipoog naar Fleurop, de bloemenbezorgservice van bloemisten. Joost Aartsen van Tosti Creative: „Pleurop is tegen de commercie van Valentijn gericht. Ook is het gewoon om te lachen. We hebben geen commercieel belang.”

De bloemen betrekt Pleurop van een rozenteler. Joost belde daarvoor stad en land af. Momenteel is Pleurop uitverkocht. Ze verkocht meer dan honderd boeketten en vijftig brieven.

Tosti Creative genereerde veel publiciteit met Pleurop in onder meer Metro, Libelle en het AD. Een reactie van Fleurop bleef uit. „Als ze willen kunnen ze van ons een dode bloem krijgen”, aldus Joost.

Meeste reacties die hij kreeg waren positief. „Ik had net een interview in de tram. Iemand moest keihard lachen. Een ander vond dat we het niet konden maken. Maar als het niet schuurt, is het niet leuk.”

Bij VBW was niemand bereikbaar voor commentaar.