Promotie seizoensbloemen boekt succes bij bloemisten

Zowel de campagne ‘365 dagen bloemen’ als het bijbehorend magazine worden allebei met een 8 gewaardeerd, voornamelijk door bloemisten (70%). Een even grote waardering als in 2017. In totaal zijn 163 enquêtes online ingevuld door professionals uit Nederland, België, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk.

Ook nu weer geeft 62,5% van de respondenten aan de inkoop van seizoensbloemen op een positieve manier wordt beïnvloed door de campagne. Zij hebben afgelopen jaar ervaren dat zij hetzelfde aantal danwel meer seizoensbloemen hebben verkocht. De respondenten geven bovendien aan dat zij de campagne niet alleen via het magazine volgen, maar ook via social media (Facebook en Instagram) en digitale nieuwsbrief. Zij waarderen deze middelen dan ook het meest.

De meeste respondenten gebruikt de content van ‘365 dagen bloemen’ als inspiratiebron voor zichzelf (78%). Maar meer dan 50% van de respondenten deelt de content ook via hun social media, nieuwsbrieven en/of website.

Extra onderzoek in Verenigd Koninkrijk

Naast online onderzoek heeft de promotiecommissie een kwalitatief onderzoek gedaan onder bloemisten in Verenigd Koninkrijk en Ierland. 25 bloemisten zijn telefonisch benaderd, 10 hebben meegewerkt aan het onderzoek. De bloemisten waarderen het magazine, omdat het een waardevolle bron is van informatie over de grote diversiteit van het seizoensbloemenassortiment. Vanuit deze markt is er kortweg meer behoefte aan prijsvariatie – meer inspiratie op verschillende prijsniveaus en is er meer behoefte aan informatie over variëteiten.

Vervolg

Met de onderzoeksresultaten scherpt de promotiecommissie 365 dagen bloemen de campagne voor 2019 aan. Op 15 mei valt de beslissing of kwekers van bol- en seizoensbloemen en snij-, bes- en trekheesters doorgaan met de campagne voor een periode van nog eens drie jaar.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties