’Samenwerking lukt vaak niet en dat is frustrerend’

Karolien Tesselaar van Tesselaar Alstroemeria zou graag meer met exporteurs en eindklanten willen samenwerken. Dit weekend staat ze op de nieuwe beurs Flower Bazar in Hamburg en hoopt daar in gesprek te gaan met (eind)klanten.

De samenwerking tussen teler, exporteur en eindklant komt vaak niet van de grond. Dat frustreert Karolien Tesselaar van Tesselaar Alstroemeria in Luttelgeest. „We hebben wel klanten met wie het goed verloopt en waar er met open calculaties wordt gewerkt. Zij delen verkoopcijfers. Met veel klanten hebben we die gesprekken niet. dat is jammer. Uiteindelijk hebben we toch allemaal hetzelfde doel: de alstroemeria verkopen.”

Ze ervaart dat de deur bij exporteurs altijd open staat. „Maar dat je vervolgens ook met de volgende schakel, de eindklant, samenwerkt en gezamenlijk het bloemenschap aantrekkelijker maakt, is lastiger voor elkaar te krijgen. Het zijn aparte werelden en dat is jammer. Teler, exporteur en eindklant moeten meer met elkaar in contact staan. Om deze reden nemen we deel aan de Flower Bazar in Hamburg.”

De Flower Bazar is een nieuw pop-up event dat 2dezign heeft ontwikkeld. De beurs wordt gehouden van 21 t/m 23 september in Hamburg. Onder andere Just Chrys, Dümmen Orange, Lisianthus The Special Flower en nog andere handels- en deco bedrijven zijn aanwezig op het evenement.

Meer weten over de strategie van Tesselaar Alstroemeria? Lees het in Vakblad voor de Bloemisterij van deze week. Digitaal lezen (na inloggen) kan natuurlijk ook: nummer 38.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties