Stichting Promotie Outdoor stopt met inning promotieheffing

    Vanaf 1 januari betalen de Outdoor-kwekers van Royal FloraHolland geen promotieheffing meer. Er is namelijk voldoende geld in kas om ook komend jaar de campagne ‘Wissel van het seizoen’ en andere promotie-activiteiten te financieren.

    Het besluit om geen promotieheffing meer te betalen werd op 30 oktober toegelicht tijdens de Productdag Outdoor. Deze dag werd georganiseerd door Royal FloraHolland. Kwekers van FPC Balkon- en Terrasplanten, FPC eenjarige Zomerbloeiers en de FPC Boomkwekerijproducten ontvingen hiervoor een uitnodiging.

    Michel Verbeek, Productmanager Royal FloraHolland, verzorgde de opening tijdens de Productdag Outdoor in het Epicentrum in Amsterdam.

    Sinds 1 januari 2017 betalen Outdoor-kwekers die lid zijn van Royal FloraHolland een promotieheffing van 0,1% over hun veilingomzet. Het gaat hier om kwekers die vallen onder de FPC Balkon- en Terrasplanten, FPC eenjarige Zomerbloeiers en de FPC Boomkwekerijproducten.

    Samen met partners

    Het idee is vanaf het begin af aan geweest om samen met partners in de keten promotieacties te doen en hen een zelfde bedrag in te laten leggen waardoor het promotiebudget wordt verdubbeld. Het is tot nu toe niet eenvoudig gebleken om retailers warm te krijgen om mee te betalen aan promotie-activiteiten. Een van de retailers die dit jaar aanhaakte was GroenRijk. Zij hebben de actie Groene Binnenkomers gevoerd, als vervolg op de actie Wissel van het Seizoen.

    De Productdag Outdoor werd gehouden in het Epicentrum in Amsterdam. Sprekers waren onder andere Frank Maas van vastgoedontwikkelaar Edge, Koen Druijf van Waterdrinker en David Kat van Wasteless.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties