Stijging omzet tuinplanten bij Plantion

    De omzet van veiling Plantion kwam in 2017 uit op ruim €101,5 miljoen. Een stijging van 2,1%. Ook de omzet van tuinplanten stijgt.

    Bij Plantion zorgden vorig jaar met name tuinplanten, groene kamerplanten en exclusieve zomerbloemen voor de omzetstijging. De omzet via het Groencentrum steeg met 8,8% tot een kleine €1,8 miljoen.
    „Je merkt dat tuinplanten belangrijker worden. Er is weer meer aandacht voor de tuin. Minder tegels, meer groen. Dit geldt voor de hele breedte van het tuinplantensortiment”, zegt Ellis van Verseveld, manager marketing en communicatie bij Plantion.
    Verder deden groene kamerplanten als ficus en dracaena het goed. Plukbloemen is een trend en dat verklaart waarom er ook meer strelitzia, aster en hypericum werd verkocht.

    Bemiddeling stijgt, klokomzet daalt

    De totaalomzet van Plantion kwam in 2017 uit op ruim €101,5 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,1% ten opzichte van het jaar ervoor. De stijging kwam op het conto van Bemiddeling. In totaal werd er voor ruim €51 miljoen bemiddeld. Dit is een stijging van 6,3%.
    De omzet via de klok nam met 3,2% af tot €47,5 miljoen. Plantion Ditgitale Marktplaats (PDM) kwam boven het miljoen uit, een stijging van 181,2%. Overige inkomsten waren 142.000,-. Dit betreft onder meer Shopp-inn dat in juli 2017 de deuren sloot.

    Bron: Vakblad voor de Bloemisterij

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties