Vakblad voor de Bloemisterij Opinie Straks met de benen over elkaar Netflix kijken op snelweg

Straks met de benen over elkaar Netflix kijken op snelweg

0

Het stikstofgehalte is dusdanig hoog dat half Nederland niet meer mag bouwen en dat we met ons allen 100 km per uur moeten gaan rijden. Nou rij ik bijna iedere dag op de A4 en dan mag je überhaupt blij zijn dat je nog rijdt. Als je zo ongeveer in de ochtend voor 5:00 uur in de auto zit of na 19:00 uur in de avond heb je kans dat je de 100 km/u grens doorbreekt. Vanaf nu is dat in het oog van de stikstof-professoren een zware overtreding en zou je gelijk van de weg gehaald moeten worden met als gevolg eenzame opsluiting in de krochten van de gevangenis.

Dat over 10 jaar bijna alle auto’s op elektrisch rijden of op waterstof, dus helemaal geen stikstof meer uitstoten, doet er niet toe. Dan kunnen we dus in de praktijk gewoon het Duitse Autobahn-principe aan houden en met 300 km/u van het Westland naar Aalsmeer kunnen scheuren. De auto’s zijn dan ook zelfrijdend dus je hoeft alleen nog maar in en uit te stappen. Kun je met een gerust hart een uiltje knappen voor het geval je het laat hebt gemaakt de avond ervoor.

Ben benieuwd hoe ze dat straks gaan doen met zelfrijdende vrachtwagens en bestelbusjes. Worden rij-uren werkuren of zijn alleen de laad- en lostijden werkuren? Lekker met je benen over elkaar Netflix kijken op de snelweg, Nespresso apparaat op het dashboard en gaan met die banaan. Terug naar de realiteit leert ons dat de super snelle Audi A6 van de politie stil staat, omdat er geen agent is die ze kan besturen. Iedere ramkraakboef schijnt zo’n auto te kunnen rijden behalve onze wetsdienaren. Dat hou je toch niet voor mogelijk?

Het lijkt me dat er bij aanschaf van die bolides toch wel iemand zich heeft afgevraagd wie die dingen dan moeten besturen? Misschien kan Max Verstappen de agenten een lesje flink doorrijden geven, want Zandvoort gaat toch misschien niet eens door. Er wonen daar dieren in de duinen en daar moeten we zuinig op zijn. In dat Grand Prix weekend kan Max een masterclass ‘Trap in tot aan de bodem’ geven zodat alle agenten straks jou en mij een bekeuring kunnen geven als we meer dan 100 rijden. Lang leve de stikstof!

Feico Smit,

General manager ADI Logistics Consultancy

Hier lees je meer columns van Feico

Reageer op dit artikel

avatar