Telers blij met uniform MPS-logo

Op Plantarium lanceerde MPS een eenduidig, uniform nieuw logo. Navraag op de beurs maakte duidelijk dat een merendeel van de bloemisterijtelers en boomkwekers het een goede zet vindt. De poll op de website van de Bloemisterij bevestigt dit beeld.

MPS komt met een nieuw vignet. Voortaan is er maar één aanduiding voor kwekers die gecertificeerd zijn voor MPS ABC, MPS-GAP, MPS-SQ of MPS ProductProof. Die ene aanduiding vervangt de veelvoud aan vignetten die nu in omloop zijn. Aan het vignet wordt een website gekoppeld waar alle stakeholders dus ook de consument kan zien hoe duurzaam de producten zijn.

De nieuwe koers draagt volgens Yolande van den Boom, directeur MPS, bij aan twee wensen van telers: de consument laten zien hoe duurzaam bloemen en planten zijn geproduceerd en minder keuzestress bij telers bij verduurzaming van hun producten. „De verschillen MPS-modules blijven bestaan en daarmee de keuzemogelijkheden van telers, maar eenduidige uitstraling leidt tot minder stress. Onder meer omdat het uniforme vignet vrijuit is te gebruiken. Sommige logo’s zaten gekoppeld aan certificeringseisen.”

Oude logo’s

Oude logo’s zijn door kwekers wat betreft MPS nog tot 1 januari 2019 te voeren op hun producten en sites. Voor andere uitingen met MPS-logo’s, bijvoorbeeld vrachtwagens van kwekers, houdt de organisatie een overgangstermijn van drie jaar aan.

Lees een uitgebreider interview over het vignet met MPS-directeur Yolande van den Boom in de Bloemisterij van 24 augustus.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties