Vakblad voor de Bloemisterij Markt & Trends ‘TillyTulp’ gemaakt voor de toeristische sector

‘TillyTulp’ gemaakt voor de toeristische sector

0

Lotte Alders introduceerde afgelopen weekend ‘TillyTulp’. De knuffel en het boekje zijn bedoeld voor de toeristische sector, maar Alders merkt dat er ook belangstelling is van particulieren. We belden haar op.

Wat is jouw achtergrond? Zit je in de tulpen?

„Nee dat niet, maar ik kom uit Anna Paulowna, dus ik ben zeker bekend met het product. Ik werk als kwaliteitsfunctionaris in een ziekenhuis. Maar ik wilde graag ook iets voor mezelf doen.”

Hoe ben je op dit idee gekomen?

„Mijn man werkt in de lelies, hij is verkoper. Hij is vaak in het buitenland en er komen ook zeer regelmatig mensen in Nederland op bezoek. Hij merkte dat het lastig was om een cadeautje mee te nemen voor kinderen, hij kan zelf ook nooit wat vinden. Je komt al snel uit op een Disney-figuur, maar dat zegt eigenlijk niks over een land. Dat heeft mij op een idee gebracht en ben iets met tulpen voor de toeristische sector gaan doen.”

TillyTulp dus….Wat is het precies?

„TillyTulp is een verzonnen karakter. Het is een knuffel in de vorm van een tulp. Daarbij heb ik een boekje ontworpen over dit Hollandse tulpje. Het is een tekstloos beeldverhaal en is dus geschikt voor alle landen. In het boekje kun je lezen hoe Tilly ontsnapt aan het koppen van haar bloem en ze trekt de wijde wereld in. De knuffel versterkt het vertellen van het verhaal.”

Het doet me een beetje denken aan het lelieboekje….

„Inderdaad, onlangs is ook het boekje ‘Lily wil bloeien’ verschenen’. Puur toeval hoor, ik was toen ook met dit idee bezig. Het lelieboekje is opgezet door de productcommissie en is echt bedoeld voor de promotie van het product. Dat is met TillyTulp net even anders. Ik heb dit bedacht, omdat ik graag iets voor mezelf wilde gaan doen. En hier zag ik wel kansen in. Het is echt bedoeld voor toeristen, maar zijdelings promoten we hiermee natuurlijk ook het vak en de tulp.”

Is er al interesse voor het product?

„Ik heb de producten afgelopen weekend geïntroduceerd op de souvenirbeurs in Amsterdam. Er zijn nog geen bestellingen, maar ik heb positieve reacties ontvangen. Ik merk dat er ook interesse is van particulieren. Er waren mensen die dit graag voor hun kind of kleinkind zouden willen kopen. Ik verkoop niet aan particulieren, maar ik benader nu verkooppunten bij hen in de buurt. Daar ben ik nu mee bezig. Uiteindelijk hoop ik natuurlijk dat TillyTulp in diverse souvenir- of boekenwinkels komt te liggen.”

Reageer op dit artikel

avatar