Vakblad voor de Bloemisterij Uitgelicht Topman nieuwe Bakker: ’Door e-commerce verdwijnen tussenschakels als veiling’

Topman nieuwe Bakker: ’Door e-commerce verdwijnen tussenschakels als veiling’

0
Erwin van Cooth geeft openheid van zaken over de plannen van Bakker nar de doorstart. Met gepeperde uitspraken!

Sierteeltproducten hoef je niet meer te verkopen via een exporteur, retailer of veiling. Door e-commerce gaan tussenschakels verdwijnen, stelt topman Erwin van Cooth van het nieuwe Bakker die nu volledig inzet op onlineverkoop.

De nieuwe ondernemers die de failliete postordergigant Bakker hebben overgenomen, starten momenteel diverse businessmodellen op. „We hebben niet de illusie dat postorder een businessmodel van de toekomst is”, zegt Van Cooth, voorheen manager huis, tuin en doe-het-zelfzaken bij Wehkamp.nl, in een uitgebreid interview met De Boomkwekerij.

Het nieuwe Bakker zet volledig in op e-commerce, oftewel producten vers van kwekers online aan consumenten verkopen. Dat gaat het bedrijf doen via de eigen webwinkel, maar ook via marktplaatsen als Amazon. „Omdat Amazon internationaal leading is.”

In De Boomkwekerij nr. 21 en het Vakblad voor de Bloemisterij nr. 42 legt Van Cooth de businessmodellen van het nieuwe Bakker uit, en wat hij bij e-commerce verwacht van leveringen door kwekers.

Reageer op dit artikel

Laat als eerste een reactie achter.

avatar