Tulpenpromotie met hulp van BN’ers

    Geen Tulpenfeest op de Dam, maar een campagne met een internationaal bekende BN’er gaat Tulpenseizoen 2021 inluiden. Dit meldt Tulpenpromotie Nederland (TPN), die als jaarthema ’Let’s Connect’ koos.

    TPN-voorzitter Arjan Smit vertelde tijdens de online tulpenbijeenkomst op 3 december dat er achter de schermen nog volop gewerkt wordt aan de promotieactiviteiten voor komend seizoen. Zaterdag 16 januari 2021 start officieel Tulpenseizoen 2021 met als jaarthema ‘Let’s Connect!’. Een toepasselijk thema volgens TPN, omdat het leggen van verbinding tussen mensen momenteel moeilijk is, terwijl we meer dan ooit verlangen naar contact.

    Tulpen Promotie Nederland (TPN) zou de 3e zaterdag in januari de 10e editie van de Tulpendag op de Dam vieren. Smit: „Helaas dit jaar geen tulpenpluktuin, als gevolg van de Corona-pandemie. Dat is een behoorlijke omschakeling in denken en doen bij iedereen binnen TPN. In plaats van een tastbare pluktuin, moeten we nu vooral online actief zijn. Maar uiteindelijk bereiken we daarmee veel meer mensen, en ook diverse leeftijden, dus online zijn er komend tulpenseizoen volop kansen.”

    Twee BN’ers

    TPN is in onderhandeling met een BN’er met internationale allure, die vooral online actief is. Samen gaan ze het nieuwe tulpenseizoen begin januari inluiden. Die persoon gaat dan onder andere een tulp dopen. „Een roze tulp is het meest passend, dus geef aan ons door als je een nieuwe cultivar in die kleur hebt”, sprak Smit tijdens de online tulpenbijeenkomst. Samen met Bloemenbureau Holland zullen er in Nederland, Duitsland en Groot-Brittanië acties gehouden worden. In de tweede helft van het tulpenseizoen, vanaf maart gaat TPN samenwerken met een andere, internationaal aansprekende, BN’er. Ook dan acties in genoemde landen.

    Tulpentijd

    Nationale Tulpendag is een initiatief van ruim 400 Nederlandse tulpenbroeiers (TPN) en wordt sinds 2012 georganiseerd op de derde zaterdag van januari. Veel bloemisten, supermarkten en tuincentra organiseren rondom de start van het nieuwe snijtulpenseizoen diverse acties en activiteiten in hun winkel. Ter ondersteuning heeft TPN POS-materiaal ter beschikking, die deels gratis is. Kijk voor meer informatie op tulpenpromotie.nl of @TulipTime (Facebook).

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties