Verdeeldheid over winactie Bloemenbureau Holland

Bloemenbureau Holland pakt het sinds dit jaar anders aan en wil meer een bruggetje slaan naar de praktijk. Samen met ketenpartijen willen zij de consument over de streep trekken om een bosje bloemen of plant te kopen. Het eerste activatiecampagne is gerealiseerd. „Deelnemende bloemisten waren positief over de actie, al heeft het niet bij iedereen tot een hogere omzet geleid. Maar we zijn aan het pionieren. Het heeft tijd nodig.”

Eind juni vond de eerste shopper-activatie campagne van Bloemenbureau Holland plaats: ’Vier de Zomer’. Bij aankoop van een bos bloemen maakten consumenten twee weken lang kans op het winnen van een lunch of een boeket bloemen. De actie sloot aan op de zomercontent die Bloemenbureau Holland online publiceerde. „Wij maken een jaarplanning en op basis daarvan willen we aan shopper-activatie doen. De planning van Bloemenbureau Holland is daarin dus leidend”, maakt Ivo van Orden duidelijk. Van Orden is de manager van het nieuwe activatieteam.

Dit artikel verder lezen?

Uw voordelen

  • Toegang tot alle besloten Plus-artikelen: analyses, interviews, opinie, duiding
  • Wekelijks ons digitale magazine in je e-mail en/of
  • Ontvang elke vrijdag het tijdschrift Vakblad voor de Bloemisterij
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties