Verkoopactie voor tulpen

Met de actie ’Tulpen voor voedsel’ worden voedsel producerende bedrijven opgeroepen om hun personeel een boeket tulpen te geven. Die bedrijven draaien sinds het uitbreken van het coronavirus in Nederland hoge omzetten, in tegenstelling tot tulpenbroeiers.

De coronacrisis raakt ook de tulpenbroeiers hard. Extreem lage middenprijzen en vrijdag 14 maart draaiden al ruim 2 miljoen stelen door bij Royal FloraHolland. Maandag 16 maart was de doordraai nog groter. Michiel van ’t Hek van het Sassenheimse bedrijf  De Menken Keuken en de Lissese onderneemster Wilma Mesman, o.a. bekend als bloemenarrangeur, bedachten de actie ’Tulpen voor voedsel’. Zij weten dat voedsel producerende bedrijven sinds het uitbreken van het coronavirus in Nederland hoge omzetten draaien. Het tegenovergestelde is een feit in de bloemenbranche.

‘Tulpen voor voedsel’

Om de gedupeerde telers te helpen is de actie ’Tulpen voor voedsel’ bedacht. Daarbij worden voedsel producerende bedrijven opgeroepen om hun personeel voor het harde werken een ruiker te geven. De Menken Keuken gaf het goede voorbeeld en gaf vrijdagmiddag 20 maart haar 350 medewerkers een bos tulpen.

TPN ondersteunt de actie

Het collectief Tulpen Promotie Nederland doet mee aan de actie. Het doel is om voor zondag 22 maart zoveel mogelijk tulpen te verkopen aan bedrijven. De teller staat zaterdagavond 21 maart op 2.000 boeketten. Het doel is 10.000. Een boeket kost €5, excl BTW en inclusief levering, met een minimale afname van 50 boeketten.

Meer informatie op tulpenvoorvoedsel.nl

 

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties