Vlaamse sierteelt profileert zich beter op exportmarkten

‘In Flanders, we grow your way’. Onder die slogan lanceert VLAM een nieuw communicatieconcept voor de exportpromotie van sierteeltproducten. Het nieuwe en kleurrijke concept wordt op 20 augustus gepresenteerd op de beurs Florall in Waregem Expo en ingezet worden op andere (inter)nationale beurzen als IPM. Ook individuele Vlaamse sierteeltbedrijven zullen het concept op termijn kunnen gebruiken in hun eigen communicatie.

De Vlaamse sierteeltsector is van oudsher sterk gefocust op export. Jaarlijks voert de regio voor ongeveer € 600 miljoen aan sierteeltproducten uit, voornamelijk naar andere EU-landen.

Traditie en maatwerk

Na enkele intensieve brainstormsessies met bedrijven uit de verschillende subsectoren van de sierteelt, maakte VLAM werk van een nieuw logo en een nieuw concept voor de exportcommunicatie. Twee belangrijke uitgangspunten werden hierin verwerkt: de lange traditie van Vlaanderen op gebied van sierteelt en de familiale structuur van de bedrijven aan de ene kant, en de flexibiliteit en oplossingsgerichtheid van de bedrijven aan de andere kant.

Dit mondde uit in het nieuwe logo met als baseline ‘In Flanders, we grow your way’ en een beeld van gestapelde kubussen met de basisonderdelen van een plant.

De baseline beschrijft de eigenheid en troeven van de Vlaamse sierteeltsector. Het sterke netwerk van de Vlaamse siertelers staat garant voor een breed productgamma en een grote oplossingsgerichtheid. Het beeld toont de verscheidenheid van de Vlaamse sierteeltsector en illustreert de grote oplossingsgerichtheid.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties