Volmondig ‘ja’ voor promotieplan gerbera

Royal FloraHolland lid-telers van gerbera hebben unaniem ingestemd met het nieuwe promotieplan Gerbera 2022-2024. De campagne Coloured by Gerbera gaat door, net als de daarvoor verplichte heffing voor alle Royal FloraHolland aanvoerders van gerbera.


De telers die stemden vertegenwoordigen 81,2% van de totale omzet gerbera bij Royal FloraHolland. Via de productspecifieke promotieregeling van de veiling dragen vanaf 1 januari 2022 alle aanvoerders (leden en niet-leden van Royal FloraHolland) bij aan de promotie van gerbera.

De promotieheffing is 0,15% over de omzet voor gerbera via Royal FloraHolland. Er wordt per kwartaal per jaar geïnd. De looptijd eindigt op 31-12-2024 en de laatste inning vindt plaats in januari 2025.

Promotieplan 2022-2024

In opdracht van de FPC gerbera heeft de promotiecommissie van Gerbera telers een plan op hoofdlijnen ontwikkeld. Tijdens de productbijeenkomst gerbera bij Royal FloraHolland in Aalsmeer op 10 november werd de promotiecampagne Coloured by Gerbera 2022-2024 toegelicht. De promotiecommissie gerbera gaat de komende tijd met de telers, het creatief bureau Vandeez en Royal FloraHolland aan de slag om het promotieplan en het vervolg van de campagne de komende jaren uit te voeren. Coloured by Gerbera is het collectief van alle 40 Nederlandse gerbera telers en veredelaars. Bij de stemming voor het promotieplan 2019-2021 werd er ook een unaniem ‘ja’ genoteerd.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties