Anjer centraal in Mijn Bloemist Vrijwilligersweken

Om vrijwilligers in het zonnetje te zetten, organiseert VBW in de weken voorafgaand aan NL Doet de’Mijn Bloemist Vrijwilligersweken’. De anjer staat deze weken, van 8 tot 22 maart, centraal.

De Vrijwilligersweken zijn bedoeld om consumenten extra bewust te maken van de inzet van vrijwilligers. Via de weken roepen VBW en de FloraHolland anjerkwekers consumenten op, om vrijwilligers in hun omgeving te bedanken met een prachtig boeket, een anjerboeket wel te verstaan. Want de anjer staat voor toewijding en doorzettingsvermogen, twee eigenschappen die naadloos aansluiten bij vrijwilligers.

Impuls
Naast de aandacht voor vrijwilligers willen de initiatiefnemers, VBW en de FloraHolland anjerkwekers, met deze campagne de verkoop in een relatief rustige periode een impuls geven. Voor bloemisten biedt de campagne tal van aanknopingspunten om lokaal op in te haken.
Om grote groepen consumenten in beweging te krijgen, worden diverse media ingezet. Bloemisten die lokaal op de campagne willen inhaken, kunnen zich inschrijven via de website van VBW. Zij ontvangen dan een promotiepakket.

Diverse acties
Om het succes van de campagne te bevorderen, vinden diverse acties plaats. Voor consumenten is er een winactie. Op de website van Mijn Bloemist kunnen zij hun favoriete vrijwilliger aanmelden. De meest aangrijpende inzending wordt beloond met een jaar lang gratis bloemen!
Ook voor bloemisten zijn er tijdens de Vrijwilligersweken volop acties. Naast kortingsacties, wordt samen met de Mijn Bloemist-partnerhandelaren (BloemistExclusief, FleuraMetz, Star en v/d Gugten, Bab Star Jr. en Kempers Hengelo) een inkoopactie opgezet. Met deze actie maken alle VBW-leden die tijdens de weken minimaal honderd anjers inkopen bij de partnerhandelaren, kans op promotiecheques ter waarde van €250.