Aandacht voor kalanchoë in Giro d’Italia

Vrijdag 22 mei sieren duizend kalanchoës het finishpodium van de 13e etappe van de Giro d’Italia in het plaatsje Jesolo in de provincie Venetië. Op het finishpodium komt een ruim 4 m brede wand van Giro-roze kalanchoës met verwijzing naar de website www.kalanchoe.info.

De presentatie in Jesolo wordt verzorgd door het Italiaanse bloemistentijdschrift Dekotouch in samenwerking met een lokale bloemist/arrangeur. In juni komt in de uitgave van Dekotouch bovendien een uitgebreid artikel over het gemak en de veelzijdigheid van kalanchoë.

Altijd kalanchoë
De telers van kalanchoë die aanvoeren op FloraHolland, zijn verenigd in de FPC Kalanchoe. Deze kwekers voeren jaarlijks ruim tachtig miljoen planten aan. Daarmee is kalanchoë de tweede plant in de Nederlandse productie en export. Sinds 2013 voeren zij gezamenlijk een promotiecampagne uit. Deze campagne heeft de focus op Nederland, aangevuld met Duitsland. Italië is geen focusland van de gezamenlijke promotie, maar de aandacht voor kalanchoë vrijdag in Italië is een extra kans die de promotiecommissie graag benut, aangezien Italië als exportland voor kalanchoë belangrijk is.

Bron en logo: Bureau Sense marketing & more