B&G de Mooij focust zich ook op online handel naar bloemist

    Bloemengroothandel B&G de Mooij in Honselersdijk moderniseert zijn dienstverlening. Twintig jaar nadat het bedrijf als commissionair van start ging, presenteert het een nieuwe huisstijl en de mogelijkheid voor bloemisten om online te bestellen.

    ‘De bloemensector verandert; wij passen ons aan’, aldus B&G de Mooij. ‘Internet maakt de hele keten transparant en bereikbaar, oók voor bloemisten. Om kosten te besparen, bestellen zij graag zo dicht mogelijk bij de bron. Én online natuurlijk, want dat geeft gemak én snelheid.’

    De gebroeders De Mooij bedachten wat dat voor de sector betekent. Daar sorteren ze met hun nieuwe dienstverlening op voor, melden ze. Gerco de Mooij: ‘Wie vanmiddag bestelt, wil alles morgenvroeg in zijn winkel hebben. Daar is iedereen door bedrijven als Bol.com en Cool Blue inmiddels aan gewend geraakt. Kun je dat als online Nederlandse bloemenleverancier niet voor elkaar krijgen dan ben je – zeker als het om winkels in Nederland en België gaat – op den duur echt kansloos.’

    Op bosniveau
    B&G de Mooij blijft partner voor de traditionele groothandel en lijnrijder, maar is er nu ook volledig op ingericht om die online leverancier te bedienen. Het bedrijf biedt hun een overzichtelijk maar compleet assortiment, is vrijwel 24 uur per dag paraat en levert zijn producten tot op bosniveau en per bloemist gesorteerd en ingepakt. Gerco: ‘De online leverancier, of zo je wilt de ‘moderne groothandel of lijnrijder’ kan zich daardoor optimaal toeleggen op het contact met de klant, op verkoop én op degelijke logistiek.’

    Bron en beeld: B&G De Mooij

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties