Bloemen op tv inspireren de consument

Consumenten vragen bij de bloemist nog niet naar specifieke producten die ze op de tv hebben gezien. FloraHolland denkt dat dat een kwestie van tijd is.

Dat schrijft FloraHolland op haar website. De veiling vroeg consumenten en een bloemist of de nieuw verschenen tv-programma’s de vraag van consumenten beïnvloedt. Behalve Rob’s Grote Tuinverbouwing zijn dat De Bloemenoverval en Hollands Beste Bloemstylist.

Kwestie van tijd
De ondervraagde consumenten hadden de bewuste programma’s nog niet of niet aandachtig bekeken. Gezien de stijgende kijkcijfers lijkt een aangewakkerde vraag een kwestie van tijd, denkt de veiling.
De bloemist die ondervraagd is, gaf aan dat consumenten een stuk zuiniger zijn dan de stylisten op tv. Maar een tv-programma kan de consument wel heel goed inspireren. De bloemist merkt dat kijkers van Rob’s Grote Tuinverbouwing – dat al een tijd draait – wel gerichtere vragen tot gevolg heeft. Hij houdt de nieuwe programma’s daarom goed in de gaten. Als tip geeft hij: zet een bordje ‘Gezien op TV?’ tussen de bloemen.
Op de website van FloraHolland staat een lijstje met bloemen en planten die de komende week in de programma’s aan bod komen.

Bron: FloraHolland
Foto: Vakblad voor de Bloemisterij