Bloemenabonnement Bloomon naar Duitsland

Binnen drie maanden na de lancering in Nederland breidt het online bloemenabonnement Bloomon uit naar het buitenland. De introductie in Duitsland is een volgende stap in het streven naar wereldwijde bezorging van verse Nederlandse kwaliteitsbloemen.

,,Nederland staat wereldwijd bekend om de kwaliteit van zijn bloemen. Veel Duitsers in de grensstreek steken regelmatig de grens over om Nederlandse bloemen in huis te halen. Dat hoeft niet langer. We bezorgen nu ook bij Duitse klanten ’s avonds aan de deur’’, aldus Patrick Hurenkamp, oprichter en Managing Director van Bloomon.

Driemaal groter
,,In Nederland lopen we flink vooruit op ons ambitieuze businessplan’’, zegt Hurenkamp. ,,De Duitse bloemenmarkt is ongeveer driemaal groter dan Nederland en binnen de Europese Unie besteden Duitsers per inwoner het meest aan bloemen. Na marktonderzoek zijn we ervan overtuigd dat ook Duitsers enthousiast zijn over onze verse bloemen direct van de kweker.’’

Profijt
Tijdens een eerste investeringsronde haalde Bloomon $1 miljoen op. ,,We zijn bewust in zee gegaan met een aantal internationale (oud)ondernemers en ervaren retail-experts. Zij brengen veel kennis mee en een enorm netwerk. Daar hebben wij in deze fase veel profijt van.’’
Bloomon werkt met een flexibel abonnement. Op de website kunnen klanten kiezen voor het formaat van het boeket, evenals de bezorgfrequentie. De bloemen worden in Nederland en Duitsland op donderdagavond aan huis bezorgd. Stylist Anton van Duijn (finalist SBS6 programma Hollands Beste Bloemstylist) is verantwoordelijk voor de moderne stijl.

Bron en foto: Bloomon