IPM Essen start nieuw beursconcept in 2016

Hortivation by IPM Essen is een nieuw concept dat laat zien hoe de tuinbouw profiteert van maatschappelijke trends als communicatie, mode en lifestyle en deze kan gebruiken voor de eigen verkoop. Hortivation by IPM Essen vindt in juni 2016 voor het eerst plaats in Kalkar.

Topkoks, modeontwerpers en moderne stadstuinders zijn de pioniers als het gaat om de ontwikkeling van trends. De hortivation by IPM Essen kijkt over de heg van de groene branche en bedenkt nieuwe afzetmogelijkheden. ,,Het nieuwe concept heeft tot doel tuinders, handelaren en consumenten dichter bij elkaar te brengen. De beurs laat zien hoe de groene branche direct van trends als communicatie, mode, koken en lifestyle kan leren en die stromingen kan gebruiken’’, verklaart Oliver Kuhrt, directeur van de Messe Essen GmbH. Partners van deze nieuwe beurs zijn de regionale tuinbouwverenigingen van Rheinland en Westfalen-Lippe, alsmede de landelijke vereniging van de Duitse bloemen-, groot- en importhandel (BGI).

Exposanten
Tot de exposanten behoren met name producenten van bloeiende potplanten, groene planten, groente, boomkwekerijplanten, heesters, palmen en snijbloemen, de bloemengroothandel, plantentelers, fabrikanten van tuinbouwtechniek en outdoorproducten, zoals buitenmeubilair, barbecues, apparaten en gereedschappen, maar ook dienstverleners voor de winkelbouw en IT-oplossingen.
De première van Hortivation by IPM Essen vindt plaats van 13 tot en met 15 juni in Kalkar.

Bron en logo: Hortivation by IPM Essen