Ketenbrede promotie via Hollands Beste Bloemstylist

VBW, Bloemenbureau Holland en FloraHolland slaan de handen ineen voor een ketenbrede bloemen- en plantenpromotie. De basis hiervoor is het tv-programma Hollands Beste Bloemstylist, dat Nederlandse kijkers verrast, inspireert en verleidt om meer sierteeltproducten te kopen bij de bloemist.

Na het succes in 2014 brengt SBS6 ’Hollands Beste Bloemstylist’ dit najaar terug op de buis. Gekoppeld aan het tv-programma ontwikkelen de drie sierteeltpartijen, die ook hoofdsponsor zijn van het programma, gezamenlijk een grootschalige bloemisten- en consumentencampagne. Deze heeft als doel meer consumenten te verleiden tot meer aankopen van bloemen en planten bij de bloemist. Het VBW-label ’Mijn Bloemist’ wordt afzender van de campagne. Bloemisten kunnen zich vanaf begin augustus inschrijven en een gratis promotiepakket aanvragen.

Perceptie beïnvloeden
Door samen te werken beïnvloeden VBW, BBH en FH gezamenlijk de perceptie van de consument over bloemen, planten en de bloemist. Het doel hiervan is de verkoop van bloemen en planten een extra boost te geven. Door metingen volgen de partijen het effect van de campagne. Zij stemmen de diverse on- en offline mediakanalen op elkaar af om zo een consistente boodschap en beleving over te brengen.

Andere jury
De jury van de zoektocht naar de beste bloemstylist, is ten opzichte van vorig seizoen gewijzigd. Rob Verlinden neemt de plaats in van Pim van den Akker en van het 2Dezignduo Rudi Tuinman en Pascal Koeleman keert alleen de laatste terug. Op zondag 13 september gaat het programma haar tweede seizoen in.