Koen Pack bestaat 25 jaar

Vandaag, 15 april, bestaat Koen Pack precies 25 jaar, maar het bedrijf kan het jubileum niet uitgebreid vieren vanwege Covid-19. Wel heeft de groothandel in verpakkingen een speciaal logo ontwikkeld dat zij het hele jaar gebruikt.

Sinds 1996 is de familie Broekhuizen actief op het gebied van verpakkingen voor de bloemen- en plantenindustrie. Het gebruik van verpakkingen als toegevoegde waarde nam sinds die tijd alleen maar toe. ‘Onze markten beslaan Europa, Noord- en Zuid Amerika en Canada’, vertelt eigenaar Koen Broekhuizen. ‘Onze missie is bloemen en planten, waar ook ter wereld, mooier maken. En dat doen we vanuit vestigingen in Amstelveen, Amerika, Canada, Colombia en Ecuador. ‘Toen we samen begonnen, hadden we niet verwacht dat het zich zo zou ontwikkelen. We hebben inmiddels rond de honderd medewerkers en daar zijn we heel trots op’, vult Cristol Broekhuizen aan.

Duurzaamheid

Koen Pack ontwikkelt veel verschillende verpakkingen. Tegenwoordig ligt de nadruk op duurzame verpakkingen. Koen: ‘Duurzaamheid vind je terug in de hele organisatie. In de eigen bedrijven met zonnepanelen en oplaadstations voor elektrische auto’s, maar ook sensor LEDlampen om energie te besparen. Het plastic en papier afval wordt opgehaald om te recyclen en nieuwe producten mee te maken. Ook zoeken onze inkopers naar materialen die minder belastend zijn voor het milieu, zoals bamboepapier. Wij zijn al enige tijd FSC gecertificeerd en we verlangen van onze leveranciers dat ook zij zulke certificaten hebben. Zo dragen we actief bij aan een beter milieu.’

Bron en beeld: Koen Pack

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties