MVO Nederland presenteert trends om ‘duurzame’ stap te maken

MVO Nederland heeft onlangs het Trendrapport 2015 gepresenteerd. In het rapport staan zeven trends beschreven die volgens de organisatie de economie en samenleving ingrijpend beïnvloeden, plus de manier waarop de koplopers daarop inspelen.

De wereld verstedelijkt, wat betekent dat ook in urban delta Nederland steeds grotere uitdagingen samenkomen. ,,We vragen om gezond voedsel, zoeken naar alternatieve energiebronnen, voelen de effecten van klimaatverandering, streven naar een solidaire samenleving, willen elk talent een kans geven en uitputting van grondstoffen tegengaan. Mondiale issues worden steeds sterker voelbaar in ons rijke, dichtbevolkte en kennisintensieve deel van de wereld’’, aldus MVO Nederland.
,,In deze turbulente omgeving zetten innovatieve bedrijven op een slimme manier maatschappelijk kapitaal in om duurzame oplossingen te realiseren, met behulp van onbenutte reststromen, smart-technologie en een diversiteit aan arbeidskrachten. Ze zijn succesvol omdat ze de tijdgeest aanvoelen en aansluiten bij actuele maatschappelijke behoeften.’’

Trends
In het trendrapport staat hoe de duurzame inrichting van Nederland vorm krijgt en worden bedrijven geïnspireerd om de stap te maken van ambitie naar impact.
De zeven trends die worden beschreven zijn: Van Winst naar Waarde, Exit Fossiel, Smart Sustainability, Het Potentieel van het Teveel, Duurzaamheid verkoopt niet, Revolutie in de handelsketen en Duurzaam = dat je lang meegaat.

Bron en foto: MVO Nederland