Mijn Bloemist haakt in op tv-programma

Met een ’Boeket van de Week’ haakt branchevereniging VBW in op het tv-programma Hollands Beste Bloemstylist. In de acht afleveringen, die op 13 september starten, wordt het boeket van de week een vast onderdeel.

VBW, FloraHolland en Bloemenbureau Holland zijn collectief hoofdsponsor van het tv-programma Hollands Beste Bloemstylist. ,,Dat geeft ons de mogelijkheid om, gekoppeld aan het programma, een campagne te doen’’, zegt Bram Rijkers namens VBW. ,,We hebben geen zendtijd gekocht, maar rondom het programma is er aandacht voor het label ’Mijn Bloemist’. Zo hopen we de consument te verleiden naar de bloemist te gaan.’’

Hoofdbloem
Het ’Boeket van de Week’ wordt een vast onderdeel in het tv-programma. VBW haakt hier via het label Mijn Bloemist op in. Elke week staat één bloem centraal en die bloem dient verwerkt te worden in het boeket. ,,We hebben niet gekozen voor een standaard boeket’’, laat Rijkers weten. ,,Bloemisten kunnen hun eigen creativiteit inzetten en boeketten maken in de prijsklasse die past bij hun winkel.’’ Deelname aan de campagne is gratis, mits de bloemist lid is van VBW. Een promotiepakket met onder meer posters, boeketkaartjes, kortingsvouchers en een lokaal persbericht, ondersteunt de deelnemende bloemisten.

Beeld: VBW