‘Online winkeliers derven omzet door slecht presterende websites’

Het aantal online verkopen zou aanzienlijk hoger kunnen liggen als winkeliers echt werk gaan maken van het verbeteren van de online veiligheid en snelheid van hun websites.

Dit blijkt uit internationaal onderzoek in opdracht van Dyn, specialist in internet performance in de cloud. Verder blijkt dat 50% van de ondervraagde consumenten in Nederland bij voorkeur winkelt in fysieke winkels, terwijl meer dan 50% van de consumenten in China en India liever online winkelt.
Het onderzoek naar online shopping werd in elf landen uitgevoerd. Meer dan 90% van de consumenten in deze landen doet tenminste 25% van hun aankopen online. In het geval van een trage website zijn Nederlandse consumenten het minst vergevingsgezind: slechts 17% probeert het nog een keer.

Tips
De top 3 van tips van die consumenten aan retailbedrijven geven om de online shopping-ervaring te verbeteren, zijn:
1. Zorg voor een consistente shopervaring: 50.4%.
2. Help me sneller te vinden wat ik nodig heb: 47,7%.
3. Verbeter hoe de website eruitziet en ook het gebruikersgemak: 38,1%.

Bron: Dyn
Foto: Bloem en Blad