Ook dit jaar ’Mijn Bloemist Pioenweken’

Ook dit jaar organiseert VBW de ’Mijn Bloemist Pioenweken’. Op 17 mei gaan ze van start. De Pioenweken zijn bedoeld om de consument erop te wijzen dat er weer pioenen zijn en dat hij voor dit bijzondere seizoensproduct naar de bloemist moet.

De Pioenweken worden landelijk gepromoot, onder meer via advertenties in huis-aan-huisbladen, het Mijn Bloemist-magazine, Facebook en Twitter. Leden van VBW kunnen lokaal op de Pioenweken inhaken. VBW stelt hiervoor tegen kostprijs een promotiepakket beschikbaar. Dit pakket bevat posters, boeketkaartjes, een persbericht, afbeeldingen en digitaal campagnemateriaal voor de sociale media.

Acties
Kwekers, de veiling en de handel spelen actief in op de Mijn Bloemist Pioenweken. Een greep uit de activiteiten. Zo kunnen bloemisten tijdens de Pioenweken voordelig pioenen inkopen bij de Mijn Bloemist-handelspartners, waar zij keuze hebben uit een ruim assortiment. In samenwerking met FleuraMetz en FloraHolland worden kwekersbezoeken georganiseerd, waardoor bloemisten hun kennis over pioenen kunnen vergroten. De verschillende inkoopcentra verzorgen aan het begin van de Pioenweken productpresentaties, bestaande uit bijzondere pioensoorten.