Plantion focust op bloemist

Belangrijkste stip aan de horizon in het middellange termijnplan van Plantion is: focus op de bloemist. Ook zet de veiling in Ede in op een regierol als schakel tussen kwekers en op handhaving van de fysieke klok. Maar de veiling gaat ook mee in de trend naar meer virtuele inkoop.

De middellange termijnvisie van Plantion (2017-2020) werd ontvouwd op de algemene ledenvergadering van 7 december. Daar maakte algemeen directeur Peter Bakker bekend dat de omzet over 2016 waarschijnlijk uitkomt op €99,1 miljoen, 8,2% hoger dan in 2015. De omzetstijging stemt hem tevreden.

Verbeterpunten
In 2016 is Plantion gestart met het aanpakken van de belangrijkste verbeterpunten uit het klanttevredenheidsonderzoek uit 2015. Commercieel directeur Guus van Logtestijn lichtte toe hoe door het systeem van keur en herkeur structureel wordt gewerkt aan meer kwaliteit. Ook gaf hij aan wat Plantion doet om jaarrond en per seizoen het assortiment aantrekkelijk te houden, met een aanvullende rol voor de Plantion Digitale Marktplaats.

Bron: Plantion | foto: VVB Voermans