Promotiecampagne voor geranium

Met als jaarthema ‘Zomerhelden’ presenteert Pelargonium for Europe, een collectief van Europese geraniumveredelaars, een nieuwe driejarige promotiecampagne. Doel is om retailers te ondersteunen bij de verkoop van geraniums voor op balkon en terras.

Volgens projectleider Jacqueline Doornekamp van Concept Factory staan geraniums bekend om hun enorme bloeikracht. „Juist dat willen we benadrukken in diverse en opvallende activiteiten richting consumenten. Omdat we vorig seizoen, ook na de uitbraak van COVID19, hebben gemerkt dat er een enorme behoefte is om tuin, balkon en terras extra gezellig en kleurrijk te maken met planten, geven we hier een vervolg aan.”

Gratis POS-materiaal en content
Tuincentra en bloemisten worden via uitgebreide nieuwsbrieven geïnformeerd over de promotiecampagne. Pelargonium for Europe heeft die de diverse afzetkanalen tevens tools en materialen ontwikkeld die kosteloos en eenvoudig zijn in te zetten. En voor online en de sociale mediakanalen zijn er kosteloos inspirerende sfeerfoto’s (met korte, prikkelende teksten) en video’s om consumenten te verleiden om met geraniums aan de slag te gaan. Wil je op de hoogte gehouden worden van de geraniumcampagne ‘Zomerhelden’, POS-materiaal of gratis content willen ontvangen, dan kan je terecht op www.pelargonium-trade.com of bij Jacqueline Doornekamp via jacqueline@conceptfactory.eu.

Opvallend
Een groot deel van het succes van de campagne bestaat uit zichtbaarheid in consumentenmedia. Een opvallende publieksactie staat gepland voor eind april-begin mei. Om een jonge doelgroep te bereiken worden er diverse samenwerkingen aangegaan met influencers die hun balkon of terras in zomersferen brengen met geranium. Ook op televisie zullen geraniums te zien zijn. In het populaire programma De Grote Tuinverbouwing krijgen de planten volop aandacht in verschillende afleveringen in april en mei.

Europe in Bloei
Pelargonium for Europe (PfE) is het marketing initiatief van Dümmen Orange, Elsner PAC, Florensis / P. van der Haak Handelskwekerij, Geranien Endisch, Selecta One, Syngenta Flowers. Het werd opgericht in 2016 met als doel de verkoop van geranium in Europa op lange termijn te bevorderen en veilig te stellen. In 2020 werd de campagne actief in 18 Europese landen. Van 2020 – 2022 wordt het ondersteund door een EU-campagne met de naam “Europa in bloei”, die actief is in zes landen: Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Frankrijk, Italië en Polen. Promotie is er in de relevante verkoopperiode van geraniums (april tot en met juni). De campagne is mede mogelijk gemaakt met financiële steun van de Europese Unie.

Het meerjarige promotiecampagne ‘Europe in Bloom’ van Pelargonium for Europe, heeft dit jaar als thema ‘Zomerhelden’ .

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties