Samen consumenteninformatie verzamelen

FloraHolland, de groothandelaren in Bloemkwekerijprodukten en het Bloemenbureau gaan samenwerken bij het inwinnen van consumenteninformatie. Door de handen ineen te slaan, verwachten partijen een beter beeld te krijgen van het koopgedrag

Na de opheffing van het Productschap Tuinbouw, eind vorig jaar, was de kennisvergaring in de sector versnipperd. FloraHolland zette het consumentenpanel voort, Bloembureau Holland pakte het inwinnen van kennis via sociale media op en de Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijproducten (VGB) nam de segmentatietool onder zijn hoede. Dit instrument geeft een beeld van welke consumenten waar in Europa wonen.

Verkoop vergroten
Door nu samen op te trekken verwachten de partijen een beter beeld te krijgen van het aankoopgedrag van consumenten. Daarmee willen zij de verkoop van bloemen en planten vergroten.

Bron: Nieuwe Oogst
Foto: Vakblad voor de Bloemisterij