Bloem en Blad Bloemen en planten Telers amaryllis geven bij aftrap seizoen bloemen weg

Telers amaryllis geven bij aftrap seizoen bloemen weg

0

De Amaryllis-telers geven in oktober en november gratis bloemen aan bloemisten die een workshop ‘Wintersboeket’ organiseren voor hun klanten.

Met de weggeef-actie in oktober en november trappen de telers de promotiecampagne Amaryllis af. Hun campagne ‘Hello Winter’ benadrukt het seizoenskarakter van de bloem en moet de bloemist helpen om amaryllis groots te etaleren. Dit jaar stimuleren de kwekers de bloemist om Amaryllis te verwerken in workshop-boeketten. „Workshops zijn enorm populair”, vertelt Lisa van Marrewijk, promotiecommissielid. „Op zo’n avond is er veel aandacht voor de individuele bloemen, die samen het boeket vormen. Wij willen de bloemist een extra stimulans geven om onze bloem onder de aandacht te brengen van hun klanten. Vooral de variatie in kleur en vorm verdient alle aandacht.” Bloemisten die tijdens de actieperiode een workshop met amaryllis organiseren, kunnen maximaal €40 van het aankoopbedrag van die bloemen terugkrijgen. Alle actievoorwaarden zijn online beschikbaar.

Promotiecampagne Hello Winter

De telers organiseren nog meer tijdens de promotiecampagne Hello Winter. Zo ontvangen alle 2.900 abonnees van het magazine ‘365 dagen bloemen’ begin november een speciale assortimentsposter. Deze poster is tevens te gebruiken als krijtstift-sjabloon voor het etaleren van Amaryllis op de etalageruit. Verder worden samen met bloemengroothandelaren Dobbe Flowers (Aalsmeer), Gebr. Dings (Venlo) en Goedegebuure & de Mooij (Ede) en Agora (BE) verkoopacties opgezet.

In de Duitse regio Noord-Rhein Westfalen ontvangen meer dan 1.000 bloemisten ook het magazine ‘365 Tage blumen’, met de speciale Amaryllis insert (poster).

Het magazine ‘365 dagen bloemen’ heeft een totale oplage van 36.000 en die gaan rechtstreeks of via exporteurs/groothandelaren naar vakgenoten in Nederland, Duitsland, UK en België.

Presentaties

Om bloemisten bekend te maken met het diverse sortiment zijn er ruim 7.000 posters (A2- en A1-formaat) voor hen beschikbaar. Ook op de website amaryllisinfo.eu is het sortiment uitgebreid te bewonderen.

De aanstaande Trade Fair in Aalsmeer (stand 8.2) willen de telers gebruiken om hun sortiment en bijbehorende promotiemiddelen nadrukkelijk te presenteren bij de handel, en hen ook betrekken bij bepaalde activiteiten in het komende amaryllisseizoen.

In de winterperiode wordt bij diverse groothandelcentra in Nederland en Duitsland Amaryllis op een trendy manier gepresenteerd. Er zijn ook presentaties bij Groothandelscentrum Plantion en veiling Rhein-Maas

De promotiecampagne Amaryllis is een initiatief van alle snij-amarylliskwekers, in samenwerking met Royal FloraHolland.

Bron en foto’s: Amaryllisinfo.eu

Reageer op dit artikel

avatar