The Green Gallery gelanceerd onder Rijksmuseum

Onder de bogen van het Amsterdamse Rijksmuseum werd donderdag 28 mei The Green Gallery gelanceerd: een online magazine dat zowel de schoonheid als de vergankelijkheid van de natuur viert.

Langs de lijn van fashion, food, art en interieur kwam de content van het magazine tot leven. Een jurk van ontwerper Mattijs van Bergen en landschapsarchitect Anouk Vogel – gemaakt van oude fietsbanden, vaasjes en bloemen – werd hangend boven de tafel uitgelicht. Food designer Katja Gruijters creëerde een diner waarbij bloemen zowel in het menu als in de styling werden verwerkt. Elfachtige personages in barokke creaties brachten de gasten naar hun plek.

Artistieke content
Voor initiatiefnemer Bloemenbureau Holland was dit de best denkbare lancering voor hun nieuwe digitale magazine: ,,Ons doel is om de schoonheid van bloemen en planten te laten ervaren door inspirerende, artistieke en spannende redactionele content. In de eerste editie van The Green Gallery zetten we bloemen op een bijzondere manier centraal’’, aldus brandmanager Esther de Waard.
The Green Gallery is beschikbaar in het Frans, Duits, Engels en Nederlands en is te bekijken op desktop, mobiel en tablet. De tweede editie verschijnt in het najaar. Planten zijn dan het centrale thema.

Bron: Bloemenbureau Holland
Foto’s: Reinier RVDA