Trade Mart wordt retail hotspot van Nederland

Trade Mart gaat zich met een online e-commercevariant, vijf inkoopmomenten per jaar en vijf nieuwe etages met elk een eigen signatuur, profileren als de retail hotspot voor de Nederlandse detailhandel. De Jaarbeurs geeft hiermee antwoord op een razendsnel veranderd retaillandschap.

De nieuwe Trade Mart opent tijdens de totaal vernieuwde Voorjaarsbeurs (8, 9 en 10 maart) haar deuren. De grootste verandering in tien jaar is het gevolg van veranderde distributiepatronen binnen de detailhandel. Markt Manager Peter Beljaars ,,We hebben te maken met twee megatrends: de finale afnemer oriënteert en koopt op een andere manier en er is sprake van integratie van digitale en fysieke verkoopmomenten en -punten. Wij willen daarin graag een rol blijven spelen.’’

Onderscheid maken
Trade Mart krijgt vijf etages met elk een eigen signatuur. Kern van elke etage is het trendplein met daaromheen stands, met wisselende exposanten. Beljaars; ,,We richten ons op detaillisten die het onderscheid willen maken. Essentieel daarvoor is een hoogwaardig aanbod en beleving.’’ Per etage gaat Trade Mart specifieke evenementen organiseren, waaronder voor Home&Living een European Design-evenement.

Online
Begin 2015 lanceert Trade Mart een nieuwe B-2-B inkoop- en inspiratieplatform dat trends, marktkennis en producten aan elkaar koppelt. Met dit online verkoopkanaal kunnen bedrijven op een laagdrempelige manier direct en tegen relatief lage kosten inkopen bij meerdere topmerken. Aan trademart.nl is een wekelijkse nieuwsbrief gekoppeld met trends, de nieuwste producten en ontwikkelingen in de detailhandel. Detaillisten kunnen deze producten direct online bestellen.