Bloem en Blad Ondernemerschap Verzendorganisaties doen goede zaken met Valentijn

Verzendorganisaties doen goede zaken met Valentijn

0

‘Elke Valentijnsdag is voor ons een piekmoment’, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. ‘Maar dit jaar hing er duidelijk meer romantiek in de lucht dan vorig jaar. Of het nu door het zonnige weer of onze nieuwe campagne komt: mensen hebben elkaar massaal de liefde bezorgd. Ik ben bijzonder trots op onze bloemisten, die de hele dag in touw zijn geweest om dit mogelijk te maken.’

Dat boeket ‘Lieflijk rode roos’ de publieksfavoriet van 2019 was, komt voor hem niet als een verrassing: ‘Dit boeket, dat als hoofdingrediënt rode rozen heeft, geeft je het ultieme Valentijnsgevoel.’ Het duurste boeket bij Fleurop was 311,95 euro; het verste boeket ging naar Nieuw-Zeeland.

Opvallend veel last minute bestellingen

Topbloemen.nl viel het vooral op dat de Valentijnsbloemen steeds korter op 14 februari werden besteld. Zo was de grootste piek zichtbaar op woensdag 13 februari na 20.00 uur. Mathijs Jansen, marketing manager, zag zelfs op 14 februari nog orders binnendruppelen. ‘De grote piek van woensdag was donderdag wel voorbij, maar nog steeds ontvingen wij bestellingen die nog diezelfde dag geleverd moesten worden. Alles wat voor 16.00 uur binnen was, hebben we nog op tijd op de plek van bestemming afgeleverd. We hebben alle zeilen bijgezet.’

Bron en foto’s: Fleurop en Topbloemen.nl

Reageer op dit artikel

avatar