Vakblad voor de Bloemisterij Markt & Trends Afzwaaiende BBH’er Marc Eijsackers: ‘Dit komt in de beste families voor’

    Afzwaaiende BBH’er Marc Eijsackers: ‘Dit komt in de beste families voor’

    0

    Directeur Marc Eijsackers zal per 1 april Bloemenbureau Holland verlaten. „Het veranderingstraject is in gang gezet er wordt gekozen voor een ander type leiderschap. Natuurlijk, het is nooit leuk om bij een bedrijf weg te gaan, maar ik respecteer de keus van het bestuur.”

    We spreken Marc Eijsackers als hij in de auto zit, op weg naar Duitsland. Daar heeft een overleg met de Duitse vestiging van het Bloemenbureau en daarna rijdt hij door naar de IPM in Essen, waar hij ook een paar dagen aanwezig zal zijn. Eijsackers geeft aan dat het goed met hem gaat. „Ik ben gewoon nog in dienst en ik maak de komende maanden netjes het werk af.” Ook al vindt hij het jammer, hij respecteert het besluit van het bestuur en geeft aan dat ze niet met ruzie uit elkaar gaan. „De strategie gaat veranderen en dat traject is een tijdje geleden in gang gezet. We zijn er samen uitgekomen en na 1 april ga ik me oriënteren op iets anders. Daar ben ik nu nog niet mee bezig.”

    Bestuursvoorzitter Boy van Droffelaar verwacht in februari meer duidelijkheid te hebben over wie de promotieorganisatie straks gaat leiden. De eerste gespreksronde is geweest en in februari volgt een tweede ronde. „Daarna zal het bekend zijn. Ik hoop dat we de nieuwe leider op 1 maart in huis hebben.”

    De nieuwe sectorpromotor zal leiding gaan geven aan twee afdelingen: een nieuw activatieteam en de afdeling ‘awareness’- het oude Bloemenbureau. „Wij menen dat het goed is om na vier jaar weer een andere leider aan te stellen”, aldus Van Droffelaar over de keus. De bestuursvoorzitter geeft aan dat er al wel begonnen is met het uitvoeren van de nieuwe strategie. Er zijn twee zzp’ers aangetrokken die zich bezig houden met de activatie van de marketingplannen.  „We wachten dus niet totdat alle mensen zijn aangenomen. We zijn alvast gestart om het bruggetje naar de praktijk te maken. Het is straks aan de nieuwe directeur om de teams verder samen te stellen.”

     

    Cindy van der Zwet
    Is redacteur Markt & Trends bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Zij schrijft onder meer over de afzet, marketing en digitalisering.

    Reageer op dit artikel

    avatar