‘Consumenten blijven online trouw aan hun favoriete winkel’

De huidige intelligente lockdown heeft gezorgd voor een sterke toename van online shoppen. Twee op de vijf Nederlanders geeft aan meer online te shoppen dan ooit. Meer dan de helft geeft bovendien aan ook online trouw te blijven aan hun favoriete winkel.

Dit blijkt uit onderzoek van betaaltechnologiebedrijf Mastercard onder 1000 Nederlandse consumenten. Het onderzoek is in 15 Europese landen uitgevoerd door Fly Research. De onderzoeksperiode was van 4 tot 11 mei en het is uitgevoerd onder 12.500 respondenten. In Nederland deden 1000 respondenten mee.

De deelnemers gaven aan online meer tijd te besteden aan abonnementen voor tv en films, fitnesslessen en videocalls met familie, vrienden en collega’s. Ook leerde een deel zelf het haar te knippen, een nieuwe taal te leren of een muziekinstrument te leren spelen. Ook boeken, legpuzzels en bordspellen werden in groten getale aangekocht, net als haarverf en kookspullen. Ook goede doelen werden niet vergeten.

Loyaal aan favoriete winkel

Meer dan de helft van de online shoppers (52%) geeft aan loyaal te blijven aan de virtuele tegenhangers van hun favoriete winkels. Wel geeft een ruime meerderheid (82%) aan verschillende websites te bezoeken voor de beste deals. Tweederde (67%) zegt dat prijs de belangrijkste onlineshopvoorwaarde is, tegenover eenderde (32%) die juist snelheid verkiest. Zes op de tien (59%) geven aan dat de term ‘windowshoppers’ nog steeds relevant voor hen blijft als het gaat om het maken van onlinewensenlijstjes zonder alles daadwerkelijk te kopen.

Bron: Mastercard | Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Wachtwoord vergeten
Nog geen abonnee?

Direct registreren

Uw voordelen

  • Het betrouwbare vakblad tien keer per jaar bij u op de deurmat
  • Vakinformatie over alle facetten van de bloemendetailhandel, de bedrijfsvoering, productpresentatie, verkoop en personeelsbeleid
  • Toegang tot online besloten artikelen en data
  • Exclusieve toegang tot digitale vakbladen database
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties