’Supermarkt wil binnen twee jaar alleen schone bloemen’

    De Duitse super Aldi begon ermee. Haar leveranciers moeten geleidelijk stoppen met bloemen en planten die zijn bespoten met neonicotinoïden. „Maar ik verwacht dat binnen twee jaar alle vooraanstaande supermarkten enkel nog schone bloemen willen. Kwekers moeten zich realiseren dat het snel gaat”, waarschuwt Peter Janmaat, commercieel directeur van Bouquetnet en Celieplant.

    Het was in april een gekkenhuis bij Bloominess, Bouquetnet en Celieplant. In het weekend vóór Hemelvaartsdag en Moederdag verhuisde Bloominess vanuit Kudelstaart naar het vier jaar geleden geopende pand (10.000 m2) van Bouquetnet en Celieplant aan de Japanlaan op Greenpark Aalsmeer. Tegelijkertijd verkasten Celieplant en Bouquetnet vanaf dat adres naar een op een steenworp afstand gelegen gloednieuw onderkomen (12.000 m2). „Daarbovenop hadden we de topdrukte van het perkgoedseizoen én we zaten middenin de voorbereiding voor Moederdag. Kortom, het was waanzinnig hectisch”, vertelt commercieel directeur Peter Janmaat.

    Mens en milieu zijn het uitgangspunt voor de werkwijze die Bouquetnet, Bloominess en Celieplant hanteren. Foto: Quincy von Bannisseht

    Dit artikel verder lezen?

    Nog geen abonnee?

    Direct registreren

    Uw voordelen

    • Het betrouwbare vakblad tien keer per jaar bij u op de deurmat
    • Vakinformatie over alle facetten van de bloemendetailhandel, de bedrijfsvoering, productpresentatie, verkoop en personeelsbeleid
    • Toegang tot online besloten artikelen en data
    • Exclusieve toegang tot digitale vakbladen database
    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties