Bloemenbureau richt zich op belangrijkste markten

Bloemenbureau Holland richt zich in 2016 met het totale budget van €14 miljoen op de kernlanden: Nederland, Duitsland, Frankrijk en Engeland.

Het huidige bestuur van Bloemenbureau Holland (BBH) heeft goedkeuring gegeven aan de plannen om het accent vooral op Duitsland en Frankrijk te leggen. In mindere mate op het Verenigd Koninkrijk, vanwege de eenzijdige en relatief gesloten distributiestructuur en de sterke aanwezigheid directe stromen van buiten Nederland. BBH beschikt al over een goed netwerk in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Hierdoor is het rendement van promotie in deze landen volgens BBH hoog.

Hoger budget
De handel draagt weer bij aan de collectieve promotie.
Het totaalbudget voor 2016 van €14 miljoen is nu samengesteld uit de handelsbijdrage van €6 miljoen en de €8 miljoen kwekersbijdrage, die al via FloraHolland voor de promotie van bloemen en planten bij elkaar wordt gebracht. BBH is erg verheugd dat er weer gezamenlijk wordt geïnvesteerd in generieke promotie voor bloemen en planten. Met het budget verwacht Bloemenbureau Holland meer consumenten te kunnen bereiken en activeren. Dat moet de afzet van bloemen en planten in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland een positieve impuls kunnen geven.

Bron: Vakblad voor de Bloemisterij