Nu in het vakblad

€ 248

De Boomkwekerij

Abonneer nu
  • ’Je wilt succes verkopen, niet alleen planten’

    De man achter Anthony Tesselaar Plants heeft een passie voor sierplanten, vooral voor nieuwe rassen die opvallen. Bij marketing draait het allemaal om succes, aldus Anthony Tesselaar, omdat de meeste klanten van planten automatisch succes verwachten. En service van verkopers.

  • Bouwen met groen wint terrein

    Architecten, vastgoedontwikkelaars en overheden lijken het belang van groen steeds meer in te zien. Het congres ’Building Green, Smart and Healthy’ dat op 31 januari in Den Haag werd gehouden, was dan ook snel volgeboekt. En dat kan niet anders dan goed nieuws betekenen voor boomkwekers.

  • Pilot meet inzetbaarheid mini-drones tegen insecten

    Mini-drones zijn autonoom in te zetten tegen insecten in een kas. PATS Indoor Drone Solutions is een kleine pilot gestart in de sierteelt om de effectiviteit in een praktijksituatie te meten. Binnen een jaar verwacht het bedrijf daarover duidelijkheid te hebben.

  • Boomkwekerijomzet 2018 bij alle veilingen in de plus

    De omzet van boomkwekerijproducten kwam in 2018 bij de veilingen Royal FloraHolland, Veiling Rhein-Maas en Plantion hoger uit dan het voorgaande jaar. De verschuiving van klok naar directe verkoop gaat nog altijd door, maar het tempo waarin dit gebeurt, is vorig jaar bij Royal FloraHolland en Veiling Rhein-Maas duidelijk afgenomen. Bij Plantion groeide de klokomzet zelfs harder dan de omzet via bemiddeling.