‘Bloemistenklok is nog wennen’

Volgens FloraHolland waren de eerste dagen van de Bloemistenklok voor iedereen wennen. Het proces van veilen en logistiek is onder controle, maar vraag en aanbod moeten nog beter op elkaar worden afgestemd.

Volgens FloraHolland hadden bloemisten en tuincentra die deze week voor het eerst op de Bloemistenklok inkochten, te maken met veel veranderingen. Zij moesten werken vanuit een nieuwe afmijnzaal en een nieuwe laad- en losruimte.

Begrip en geduld

Volgens de veiling konden de veilingmedewerkers niet overal en altijd alle vragen van de bloemisten tijdig beantwoorden. Manager Bloemisten Services Aad van den Ende bedankt klanten en collega’s voor het begrip en geduld in de afgelopen week.

Wisselende aanvoer

FloraHolland zegt dat de ervaringen met het aangevoerde sortiment de eerste dagen wisselend waren. Op maandag viel het wat tegen omdat een deel van de aanvoer werd gemist. Volgens de veiling was dinsdag een dag met een mooi sortiment en een flink volume, waardoor de prijs een beetje onder druk kwam. Daardoor bleef de aanvoer op woensdag en donderdag wat achter.

Aantal klanten groeit
Het aantal klanten dat gebruik maakt van de Bloemistenklok groeit volgens de veiling iedere dag; deze week werden 30 nieuwe klanten ingeschreven.

De veiling heeft een aantal actiepunten benoemd voor de komende periode:
– het aanbod uitbreiden en afstemmen op de vraag.
– het behouden van de logistieke doorlooptijden.
– de begeleiding van klanten op de laadplekken.