De Boomkwekerij Markt Campagne Bodenfrostfreitag krijgt vervolg

Campagne Bodenfrostfreitag krijgt vervolg

0

Bloemenbureau Holland is tevreden met hoe de campagne Bodenfrostfreitag opgepakt is door de consument in Duitsland. De content werd goed bekeken. De komende twee jaar wordt er een vervolg aan gegeven en wordt de campagne tevens in Nederland uitgerold.

Een veelgestelde vraag van consumenten is wanneer de planten, zonder gevaar van vorst, naar buiten kunnen. Hier speelde Bloemenbureau Holland op in met Bodenfrostfreitag. Van week 17 tot en met week 19 werd deze awareness campagne in Duitsland gehouden. Via video’s, een Facebook Live sessie en weersvoorspellingen werd de consument op de hoogte gehouden wanneer de planten naar buiten konden. Bodenfrostfreitag is in het leven geroepen om de eerste nachtvorstvrije dag te vieren. Met media-ondersteuning werd geprobeerd de Duitse consument naar de bloemist of tuincentrum te krijgen, om daar tuinplanten te kopen.

De promotieorganisatie is tevreden over het resultaat van de campagne. De video’s zijn voor 99,9% uitgekeken. Vaak is dit niet het geval en haken kijkers vroegtijdig af. Ook de reacties en comments waren positief, vooral mannen waardeerden de campagne. De komende twee jaar vindt de Bodenfrostfreitag-campagne weer plaats. Volgend jaar wordt de campagne ook in Nederland uitgerold.

 

 

Cindy van der Zwet
Is redacteur Markt & Trends bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Zij schrijft onder meer over de afzet, marketing en digitalisering.

Reageer op dit artikel

avatar