‘Green your day’ gelanceerd

Trend- en groenspecialist Romeo Sommers heeft dinsdag 11 juni het inspiratieplatform Green your day gelanceerd. Vakbeurs Plantarium en wellicht ook individuele boomkwekers haken aan bij het initiatief.

Green your day moet een duwtje in de rug zijn voor consumenten om met groen aan de slag te gaan. Dat was de boodschap die Sommers tijdens zijn presentatie meegaf aan de ongeveer 75 belangstellenden die op de kick-off van het inspiratieplatform waren afgekomen.

Pop-up stores
Green your day gaat consumenten op een drietal manieren benaderen. Ten eerste maakt ze inspiratiefilmpjes die worden verspreid via sociale media. Daarnaast wil ze ‘on tour’ gaan met producten en deze presenteren op plekken waar veel consumenten komen. Sommers betrekt hierbij ook de televisiepersoonlijkheden Myrna Goossens en Quinty Trustfull. En tenslotte worden groene producten via zogenoemde pop-up stores gepresenteerd aan de hand van een thema als bijvoorbeeld kerst.

Tuintheater
Green your day verzorgt dit jaar tijdens vakbeurs Plantarium in het Tuintheater inspiratiebijeenkomsten. Ook is er volgens Sommers door individuele boomkwekers interesse getoond om via Green your day hun producten bij consumenten onder de aandacht te brengen.

De lancering van Green your day vond plaats tijdens de FlowerTrials in de Pyramide bij FloraHolland in Honselersdijk. De bijeenkomst werd ondersteund door de veredelaars Schoneveld Breeding en Selecta.