Interventieteam FloraHolland grijpt dagelijks vijftig keer in

Onbetrouwbare aanvoerders zijn sinds dit jaar niet meer welkom op de klok van FloraHolland. Het blijkt dat er dagelijks vijftig karren bloemen en planten uit de aanvoer worden gehaald door het nieuwe interventieteam.

FloraHolland heeft eind vorig jaar haar kwaliteitsbeleid aangescherpt. Telers die in een week tijd twee klachten op hun product krijgen, worden de vijf veildagen daarop extra gecontroleerd door een speciaal interventieteam. Wanneer zij in die periode een fout constateren in de kwaliteit- of sorteringinformatie, wordt de kar niet geveild.

Vijftig karren

Na een paar maanden onderweg te zijn, blijkt dat er dagelijks zo’n vijftig karren bloemen en planten uit de aanvoer worden gehaald. FloraHolland meldt dat een deel van de telers hierover verrast is en dat de terugkoppeling van een reclamatie dus niet altijd opgemerkt wordt. Na de interventie nemen de herhalingsreclamaties met 50% af. De werkwijze van de kwaliteitsinterventie wordt in mei verder geëvalueerd door FloraHolland.

Bron: Vakblad voor de Bloemisterij