Perennial Power wil voordeel voor leden versterken

De vasteplantenbedrijven die deelnemen aan Perennial Power, willen de promotieactiviteiten voorzetten en uitbreiden. Daarbij wil Perennial Power de directe voordelen voor de aangesloten leden versterken.

Dat is besproken tijdens een bijeenkomst van de kwekers waar de plannen voor Perennial Power in 2015 op een rij zijn gezet.

De activiteiten van Perennial Power leveren promotie voor het hele vasteplantenvak op. Nu is besloten het voordeel van leden die geld op tafel leggen om de promotie mogelijk te maken, te versterken. Het voordeel kan er uit bestaan dat bijvoorbeeld in persberichten aandacht wordt gevraagd voor planten die de aangesloten kwekers telen of het noemen van een handelskanaal waar de planten verkrijgbaar zijn waar de Perennial Power-kwekers banden mee hebben.

Op de website van Perennial Power kunnen de aangesloten bedrijven zich bovendien individueel presenteren. Dat geeft ze extra mogelijkheden om in the picture te komen.

Bescheiden budget
Het verband van vasteplantenkwekers telt nu 23 deelnemers. Het komende jaar blijft er aandacht voor het werven; het doel is 40 tot 50 kwekers. Perennial Power beschikt voor het komende jaar over een budget van rond €18.000. Een bescheiden budget erkent voorzitter van de Vereniging van Vasteplantenkwekers Aad Vollebregt. Daarom is het van belang leden aan te trekken om meer budget te krijgen waarmee meer kan worden gedaan. „Je moet erin geloven”, aldus Vollebregt.

Groot bereik
Voor het komende jaar gaat het samenwerkingsverband door met het uitgeven van persberichten. Tot op heden blijkt dat langs die weg veel mensen worden bereikt; elk persbericht naar schatting een miljoen mensen. Of het ook leidt tot extra verkoop is moeilijk te zeggen. Om dat uit te zoeken kost te veel geld.

Internationaal
Perennial Power gaat intensiever samenwerken met iBulb. Deze promotieorganisatie van de bollenteelt beschikt over veel adressen in het buitenland. Promotionele boodschappen kunnen langs die weg met meer effect breder worden uitgestuurd. De persberichten worden komend jaar vertaald ter beschikking gesteld aan verenigingen van vasteplantenkwekers in buurlanden. Die kunnen het in hun promotie gebruiken en, zo stelt Vollebregt, als exporterende natie zullen ook Nederlandse kwekers daar naar verwachting profijt bij hebben.

In de plannen voor komend jaar gaat Perennial Power meer gebruikmaken van social media en stimuleert dat ook de aangesloten bedrijven dat gaan doen.Tot slot staat de organisatie van de Week van de Vaste Plant op het programma.