1 april-grap levert Bloemenbureau hoop publiciteit op

De 1 april-grap die Bloemenbureau Holland (BBH) vorige week uithaalde met een persbericht over ’magnetron-tulpen’, heeft veel publiciteit opgeleverd. Het bureau maakte op 1 april via een YouTube-filmpje bekend dat het om een grap ging. Het filmpje is inmiddels door 80.000 mensen bekeken.

Vorige week verspreidde BBH een filmpje waarin tulpenkweker Niels Kreuk een nieuwe uitvinding demonstreerde: Pop Tulips, Instant Happiness, oftewel tulpenbollen die zich in de magnetron ontpoppen tot heuse tulpenbloemen.

In het tv-programma Koffietijd van RTL4 werd de grap op 1 april live onthuld door de vertoning van een making-of-filmpje (zie onderaan dit bericht). De boodschap luidde: Instant Happiness is al jarenlang gewoon te koop bij elke bloemenwinkel in de vorm van een mooie bos bloemen.

Ontlasting en urine
Gisteren verspreidden ook andere tuinbouwgerelateerde organisaties persberichten met 1 april-grappen. Zo riep het bedrijf Bionext mensen op hun ontlasting en urine in te leveren zodat daarvan biologische mest kon worden gemaakt. De proefpersonen moesten wel voor minimaal 50% biologisch voedsel eten.