’Aardwarmte-telers’ lanceren consumentenlabel Geo-Well

Een groep glastuinders die gebruik maken van aardwarmte heeft een gezamenlijk consumentenlabel ontwikkeld: Geo-Well. Het label moet consumenten duidelijk maken dat de betreffende tuinbouwproducten zijn geproduceerd met gebruikmaking van duurzame milieuvriendelijke aardwarmte.

Het label werd 19 maart officieel gepresenteerd tijdens de FloraHolland Seasonal Trade Fair in Naaldwijk. Op www.geo-well.nl wordt consumenten uitgelegd wat aardwarmte is en wat het gebruik ervan door de glastuinders voor het milieu oplevert.

Op de site benadrukken de telers dat zij door gebruik te maken van aardwarmte hun verantwoordelijkheid nemen om de CO2-uitstoot van hun bedrijf aanzienlijk te verminderen. De Geo-Well telers verbranden, volgens eigen zeggen, jaarlijks 32 miljoen m3 aardgas minder doordat zij geothermie gebruiken. Zij zorgen daarmee voor 56 miljoen kg minder CO2-emissie.

Opwarming aarde
„Met de aankoop van een Geo-Well product draag je bij aan een schonere toekomst, verminder je de CO2-uitstoot, ga je de opwarming van de aarde tegen, verbeter je jouw leefomgeving en draag je bij aan een gezondere toekomst voor jezelf en komende generaties”, zo melden de elf telers die het Geo-Well label gaan gebruiken.