Amaryllis seizoen actief geopend

    De 50 grootste kopers van amaryllis bij Royal FloraHolland werden week 43 geattendeerd op het nieuwe aanvoerseizoen. Telers van deze snijbloem, veilingmeesters en de productmanager van de veiling bezorgden hen een doos met zes stelen van exclusieve cultivars en de nieuwe assortimentsposter en catalogus van amaryllis. Ook de promotiecampagne is gestart.

    Op afspraak en coronaproof ontvingen vijftig exporteurs in Naaldwijk, Aalsmeer en Rijnsburg een amaryllis inspiratie-pakket. Het initiatief ‘Amaryllis komt naar u toe’ is georganiseerd door de promotiecommissie Amaryllis als alternatief voor de Meet & Greet die dit jaar niet door kon gaan vanwege de coronamaatregelen.
    De meeste handelaren vertelden dat ze een goed seizoen voor amaryllis verwachten. De komende maanden zullen (noodgedwongen) meer thuis doorgebracht worden. De seizoensbloem kan daar enige gezelligheid geven.

    Kweker Ab van Paassen (rechts) overhandigt het inspiratiepakket aan de inkoper amaryllis van handelsbedrijf Gerard van Heemskerk.

    Nieuwe catalogus
    In opdracht van de FPC Amaryllis is samen met Royal FloraHolland een nieuwe productcatalogus uitgebracht. In editie 2020-2021 staan onder andere productinformatie, 125 cultivars inclusief acht noviteiten en 42 amaryllis aanvoerders. De fysieke catalogus is te bestellen via deze link. De minimale bestelhoeveelheid is 5 stuks. Dan kost hij €3 per stuk, vanaf 100 stuks is de stuksprijs €2. De catalogus is ook te downloaden via deze link

    Promotiecampagne voor breed seizoen

    Gelijk met de start van het verkoopseizoen van snijamaryllis ging de promotiecampagne ‘Hello it’s me: Amaryllis’ van start. Net als in 2019 is er veel aandacht voor het beschikbare assortiment en de toepassingsmogelijkheden van Amaryllis voor de bloemist. Tevens wordt benadrukt dat amaryllis vanaf oktober tot en met maart goed verkrijgbaar in een grote variatie kleuren, vormen en maten. Die promotie leidde tot extra vraag in de perioden voor en na de winter. De assortimentsposter met variëteiten laat bloemisten in één oogopslag zien wat de mogelijkheden zijn voor de herfst, winter en vroege voorjaar.
    Op de website www.amaryllisinfo.eu staat een nog breder assortiment plus andere info over de snijbloem. De assortimentsposter wordt verspreid via verschillende groothandels en Duitse bloemistenvakbladen en is te downloaden via de website.

    Inspiratie delen van vakblad en internet
    In uitgaven van de bloemistenvakbladen BLOOMs Praxis (Duitsland) en De Pook (Nederland) verschijnen de komende maanden inspiratiepagina’s, waarbij de verkoopkansen van amaryllis worden vertaald naar boeketten en arrangementen. Ook via social media en de website van amaryllisinfo.eu wordt inspiratie gedeeld.

    Shopperactivatie in Nederland en Duitsland
    In samenwerking met FleuraMetz en Bloemenbureau Holland worden in november en december activatieprogramma’s in Nederland en Duitsland opgezet om bloemisten én consumenten aan te zetten tot het kopen van amaryllis.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties