‘Assortiment Bloemistenklok moet breder’

FloraHolland constateert na de eerste weken dat het assortiment op de Bloemistenklok breder moet om de klanten in hun behoeften te voorzien.

Het proces loopt qua veilen, logistiek en verwerking goed. Echter het assortiment moet nog breder om klanten in al hun behoeften te voorzien, concludeert de veiling op haar website. Kees de Louw, manager bloemisten services voegt daar aan toe dat er over het geheel een verbreding van het assortiment plaatsvindt. „Voorbeelden zijn rozen en gerbera, maar ook in sorteringen zien we verbredingen.”

Volgens De Louw krijgt de veiling steeds meer grip op op het aanbod en de koopkracht. „We hebben ook een infobalie gecreëerd aan de bovenkant van de klok, waar de klanten aan kunnen geven welke producten ze missen. Veel klanten maken hier gebruik van, geven input om te komen tot een compleet aanbod. Maar ook kwekers maken hier gebruik van om in direct contact te komen met de eindklant.”

De veiling stlet wel dat het tijd wordt gezamenlijk in actie te komen en de kleinschalige inkoper een compleet assortiment aan te bieden via de Bloemistenklok. Daarnaast werkt ze continu aan het vergroten van de koopkracht.

Algemeen directeur Lucas Vos zegt in een tweet dat de Bloemistenklok alle verwachtingen overtreft in de eerste drie weken. ’20% meer kwekers #bloemistenklok dan in Bleiswijk die aanbieden. Komt kopen! ’, luidt een andere tweet van Vos.

De Louw geeft aan dat er nu 54 nieuwe kopers zijn ten opzichte van Bleiswijk. „Een gedeelte koopt via KOA, maar er is ook een ander deel dat fysiek op de tribune zit.”

FloraHolland laat op haar website kweker Ton van Leeuwen van Klondike Gardens aan het woord over de Bloemistenklok. Hij vertelt over zijn ervaringen en drijfveren om dagelijks met zijn germini’s aan te voeren. Zie hier de video.