Bijna 2 miljoen kijkers voor The Flower Effect

De online film ‘The Flower Effect’ van Mooiwatbloemendoen.nl van Bloemenbureau Holland is bijna 2 miljoen keer bekeken. In Frankrijk is de film, die in september werd gelanceerd, het populairst.

In Frankrijk is de film het vaakst bekeken (31%) en wordt deze via Facebook het meest gewaardeerd (10.109 Likes) en gedeeld (3.405 shares). In het Verenigd Koninkrijk waren net iets minder kijkers (30% / 5.499 Likes / 1.807 shares). Duitsland (25% / 7.143 Likes/ 1.978 shares) en Nederland (14% / 4.510 Likes / 718 shares) volgen op korte afstand.

Bij relevante bloggers en de redacties van internationale off- en online vrouwenmagazines zijn mysterieuze boeketten bezorgd. Aan het boeket zit, net als in de film, een kaartje met op de voorkant de tekst ‘For you’. Op de achterzijde staat de boodschap ‘Kijk op Mooiwatbloemendoen.nl’.

Dit gebaar stimuleerde veel internationale bloggers en redacties om over de film te schrijven. Via Facebook, Twitter (#FlowerEffect) en verschillende videoplatformen is de film onder een breder publiek verspreid.

De Flower Effect wil laten zien dat mensen opvallend positief reageren als je met een mooie bos bloemen over straat loopt. Ze kijken, roepen je na of maken gezellig een praatje. Dat is de Flower Effect”, aldus Ivo van Orden, Campagnemanager bij Bloemenbureau Holland.

De reacties van de voorbijgangers in de film zijn stuk voor stuk helemaal echt. Zelfs de meneer op het bankje aan het einde. Alleen Sophie en Paul zijn acteurs.”

In de korte film van regisseur Basha de Bruijn vindt de bijzondere Sophie een prachtige bos bloemen. Zijn ze van Paul, de man van haar dromen…? De film staat op Mooiwatbloemendoen.nl en haar drie varianten in de andere kernlanden: Funnyhowflowersdothat.co.uk, Lajoiedesfleurs.fr en Tollwasblumenmachen.de.

Bekijk hier het filmpje the Flower Effect.

Bloemenbureau Holland lanceerde afgelopen maandag een YouTube-filmpje voor de actie Kerstboom eruit, kamerplant erin!.